Po hřebenech Jizersko-Krkonošskou magistrálou

Máte odvahu projet napříč celé Krkonoše? K tomu vám dobře poslouží část Jizersko-Krkonošské magistrály. Provede vás velmi atraktivními místy těchto magických hor.

Popis trasy

Pokuda začnete v Žacléři, vydejte se směrem k Rýchorskému kříži po zelené stezce, odtud kousek po zelené a červené až k rozcestníku Kutná. Dále vás povede žlutá stezka přes Horní Maršov až k rocestníku Nad Modrými Kameny. Zde zelená stezka vás navede až k rocestníku Nad Javořím dolem. Čeká na vás zde červená stezka vedoucí k Pražské Boudě na Lučinách. Od lučinské Pražské Boudy vám bude dělat společnost zelená trasa. Abyste trefili přesně cestu magistrály, pokračujte po asfaltové cestě (dále už neznačené), která vás zavede k Předním Rennerovým boudám, zde se objeví červená stezka, která vás zavede k Zadním Renerovým boudám. Zde zvolte žlutou trasu, která vás zavede ke Klínovým boudám. Odbočte vlevo na zeleně značenou cestu, kterou sledujte až do Špindlerova mlýna. Přesněji do obce vás zavede ke konci modrá stezka až na náměstí. Zde zvolte červenou trasu, projedete Horními Mísečkami kolem Vrbatovy boudy. Od rocestníku Vrbatovo návrší zvolte žlutou trasu až k Labské louce. Zde zelená stezka vás nasměruje k Vosecké boudě, zde sjeďte k rocestníku Krakonošova snídaně, kde setkáte s modrou trasou vedoucí kolem Mumlavy. U Mumlavského vodopádu zatočte doprava po žluté a zbývá už jen dojet do samotného Harrachova.

• Trasa vznikla hlavně jako zimní cesta pro běžky. Avšak díky cyklostezkám a asfaltovým cestám lze ji téměr celou absolvovat na kole. Magistrála má více variant, vyplatí se tedy uhnout občas z cesty a navštívit další atraktivní místa Krkonoš.

Body trasy

Žacléř - Horní Maršov - Pec pod Sněžkou - Horní Mísečky - Harrachov

Délka trasy

65-90km střídávého klesání a stoupání.