V sedle kola z Vrchlabí do Vítkovic, Krkonoše

Vydejte se přes Benecko až do Vítkovic a užijte si nádherné přírody v sedlech vašich kol.

Popis trasy

Cesta této nenáročné trasy vede po asfaltovém a zpevněném povrchu a je vhodná i pro výlety s dětmi. Začíná na vrchlabském náměstí Míru, kde se dáte od kostela sv. Vavřince směrem na západ. Cyklotrasa vede souběžně se žlutou turistickou značkou a na konci obce míjí po levé straně Krkonošské muzeum a hřbitov. Přejedete silnici, za kterou se trasa stáčí vpravo a pokračuje přes rozcestí Vrchlabí-nad klášterem.

Inspirace na příště – pohled z koňského sedla

Míjí rovněž Kněžický vrch, za kterým se později objeví pěkná roubená stejnojmenná chalupa, a potkat tu můžete jezdce na koních, protože součástí Kněžické chalupy je turistická jízdárna. Výlet na kole si tak můžete zpestřit zážitkem jízdy na koních, nebo se nechat inspirovat a zamířit do koňského sedla během příští návštěvy této krásné části Krkonoš. V chalupě se můžete občerstvit, buď v příjemné interiéru, nebo na venkovním posezení s pěkným výhledem.

Přes ráj lyžařů do Vítkovic

Další úsek cesty stále souběžně se žlutou vede ke křižovatce Křížovky, kde je stanice autobusu a parkoviště. Zde vás žlutá značka opouští, zatímco vy pokračujete značenou cyklotrasou na Mrklov a Horní Štěpanice. V obci stojí kostel Nejsvětější Trojice, který byl vystavěn v pozdně barokním stylu a upraven do empírové podoby. V místě, kde po vaší pravé ruce končí zástavba, můžete využít zkratku, která vás dovede k rozcestí u Kotelské vyhlídky, nebo k ní můžete dojet značenou trasou. Jak už název napovídá, Kotelská vyhlídka nabízí úchvatný výhled na krkonošský Kotel s jeho lavinovými svahy. Odtud budete pokračovat k odbočce na Benecko, kde se dáte vlevo. Projedete obcí, která je v zimě vyhlášeným rájem lyžařů, a po silnici odtud dojedete do Vítkovic. Dominantou obce a okolní krajiny je kostel sv. Petra a Pavla, jehož interiér zdobí mramorový oltář z roku 1883. Na trase se můžete občerstvit v Benecku a v cíli cesty ve Vítkovicích.