/album/fotogalerie-velky-okruh-kolem-cerne-hory/velky-okruh-cerna-hora-jpg1/

Poloha na mapě

Velký okruh kolem Černé hory

Černá hora má hned několik variant pro milovníky běžek. Na tomto okruhu je možné si vybrat startovní místo.

černá hora

Popis trasy

Lze začít na Hoffmanově boudě nad Jánskými Lázněmi odkud vede krátká cesta lesem, po červené značce k modře značené trase tzv. Lobkovicově cestě nebo je možné napojit se na modrou stezku u silnice v blízkosti místa kde končí sjezdovka z Černé hory. Poté cesta pokračuje po modré značce až na Zrcadlovku a úbočím Černé hory s krásnými výhledy do podhůří. Modrá stezka vede na rozcestí U Kolínské, odkud dále pokračuje stoupáním vpravo po červené přes Václavák ke křižovatce cest u vleku pod Černou boudou. Odtud pokračuje cesta vlevo zhruba 500 metrů po svážnici vedoucí kvalitní lyžařskou stopou ke křižovatce kde se odbočí vlevo dolů po modré značce a zhruba po dalších 500 metrech dál po zelené značce. Cesta vede okolo Pardubických bud a pořád dolů po cestě T až na rozcestí Nad Modrými kameny. Z tohoto rozcestí trasa pokračuje vlevo po žluté značce na Krausovy boudy. Pod boudami na rozcestí se odbočí vpravo na upravenou širokou lesní cestu, která není značena jelikož turistické trasy vedoucí z Křižovatky nad Modrými kameny vedou strmě lesem dolů.  Cesta pokračuje k rozcestí u Modrokamenné boudy. Odtud vede dál vpravo po modré značce až do centra Jánských Lázní.

Body trasy

Hoffmanova bouda – Lobkovicova cesta – Zrcadlovky – U Kolínské – Václavák – Pardubické boudy – Modré kameny – Krausovy boudy – rozcestí u Modrokamenné boudy – Jánské Lázně

Náročnost

Středně náročná trasa

Celková délka

Délka trasy je podle vybraného startovního místa 21 až 23 km.