/album/fotogalerie-z-harrachova-na-labskou-louku-a-zpet/harrachov-labska-louka-jpg1/

Poloha na mapě

Z Harrachova na Labskou louku a zpět

Startovní bod tohoto okruhu je rozcestník Mumlavský vodopád, ke kterému vede cesta buď z centra Harrachova po modré značce nebo od odstavného parkoviště "Mumlavský vodopád" 1 km po modré trase vedoucí po nadjezdu poblíž parkoviště.

Popis trasy

Od Mumlavských vodopádů vede trasa po žluté značce ve směru na Rýžoviště 1,5 km. Na této cestě přijde krátké stoupání a poté mírný sjezd u kterého je zapotřebí dát si pozor, neboť je přerušen korytem potůčku, který se musí opatrně překonat. Poté cesta pokračuje celkem příjemně až do lyžařského centra Rýžoviště. Z Rýžoviště cesta pokračuje směrem na Dvoračky po zelené značce. Až k hotelu Lesní zátiší je cesta společná pro auta návštěvníků a sjezdové lyžaře. Od Hotelu vede trasa mírným tříkilometrovým stoupáním po strojově upravované stopě k rozcestí Ručičky. V těchto místech trasa opouští upravenou stopu a pokračuje po žluté značce směrem na Zadní Plech 2,5 km. Tento úsek prověří fyzickou zdatnost neboť je zapotřebí zdolat výrazný kopec vedoucí k rozcestí Zadní Plech. Z rozcestí se dále pokračuje ve stoupání po žluté značce až do sedla mezi Lysou horou a Plešivcem. V tomto místě čeká krásný výhled na krajinu hor. Zde trasa opouští žlutou stezku a pokračuje po neznačené cestě vpravo po hřebeni k vrcholu Lysé hory. Většinou je zde stopa vyjetá. Ze začátku cesta stoupá smrkovým porostem a poté klečí k místu odkud lze dohlédnout na horní stanici lanovky na Lysé Hoře.

Další možnost je vydat se od rozcestí Ručičky po stopě až na Dvoračky a dále prudkým stoupáním po červené značce směrem na Růženinu zahradu nebo lze využít lanové dráhy na Lysou a vyhnout se tak stoupání. Z vrcholu Lysé hory cesta vede dál po udržované lyžařské stopě dolů do Kotelského sedla 1 km. V těchto místech se trasa opět napojí na turistické značení a to v barvě červené. Tato cesta vede zhruba kilometrovým stoupáním po odkrytém hřebeni až k rozcestí Růženina zahrada. Cestou jsou vidět zbytky bývalého čs. opevnění v podobě několika pěchotních srubů. Z rozcestí Růženina zahrada vede mírný kilometrový sjezd po zelené značce k rozcestí Pančavská louka. Při příznivém počasí se zde naskýtá jeden z nejúžasnějších pohledů na panorama Krkonoš. Cesta dál pokračuje mírným stoupáním po náhorní plošině ve směru Labská louka 1km a je značena žlutou značkou. Z tohoto místa trasa odbočí vlevo a pohodovým sjezdem pokračuje po zelené značce přes Navarskou louku až k Vosecké boudě. Z Vosecké boudy přijde už celkem divočejší sjezd po lesní cestě, který prudce klesá smrkovým lesem. Od Krakonošovy snídaně je sjezd už mírný a  vede hezkou upravenou stopou podél řeky Mumlavy až k Mumlavskému vodopádu.

Body trasy

Mumlavské vodopády - Rýžoviště - Dvoračky - hotel Lesní zátiší - rozcestí Ručičky - Zadní Plech - sedlo mezi Lysou horou a Plešivcem - Lysá hora - Kotelské sedlo - Růženina zahrada - Pančavská louka - Labská louka - Navarská louka - Vosecká bouda - Krakonošova snídaně - Mumlavský vodopád